niedziela, 23 sierpnia 2020

"Zamiana" Beth O'Leary

 



Czy pamiętacie "Współlokatorów"? Całkiem niedawno nasz książkowy świat oszalał na punkcie tego tytułu! Niestety, nie miałam okazji przeczytać tej książki, więc w swojej recenzji nie będę porównywać do niej "Zamiany". Postąpiłam wbrew niepisanym zasadom i zamiast od "Współlokatorów", swoją przygodę z twórczością Beth O'Leary zaczęłam od "Zamiany".

Cały koncept polega na tytułowej zamianie. Młoda dziewczyna Leena, która mieszka w Londynie, ma już dość miejskiego życia, jest zmęczona i marzy o relaksie. Z kolei jej babcia Eileen mieszka w małym miasteczku w Yorkshire i marzy o wielkiej przygodzie, jaką jest spotkanie prawdziwej miłości. Skąd to marzenie? Eileen niedawno rozstała się ze swoim partnerem... Książka przedstawia zmagania głównych bohaterek postawionych w obliczu nowego środowiska i próbujących stworzyć sobie nowe, lepsze życie. Co z tego wyniknie?

"Zamiana" dała mi dokładnie to, czego od tej książki oczekiwałam. Chciałam dostać ciepłą, rodzinną opowieść, pełną subtelnego humoru i pozytywnej energii. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona i spełniona jako czytelniczka. Najnowsza książka Beth O'Leary jest bardzo przyjazną lekturą. Czytając ją, czułam się tak, jakbym rozmawiała z wieloletnią przyjaciółką siedząc na kocyku i wpatrując się w zachód słońca. Z jednej strony można powiedzieć, że ta lektura nie jest wymagająca, nie musimy się przy niej nadmiernie skupiać czy analizować treść, jednak nie brakuje tu życiowej mądrości - tak po prostu. Momentami padają tutaj stwierdzenia, które każdy z nas trzyma gdzieś w głębi serca, ale rzadko po nie sięgamy. 

Wbrew pozorom, "Zamiana" to książka pełna emocji - tych bardzo pozytywnych! Myślę, że tego typu książki są nam potrzebne właśnie po to, żebyśmy przypomnieli sobie o tym, co w życiu jest najważniejsze, jak o to dbać, jak się starać i co zrobić, żeby być szczęśliwym. Uwielbiam książki przesiąknięte taką dobrą energią, dające ciepłe światełko radości i nadziei oraz fundujące czytelnikom niezwykle przyjemne chwile. Jeżeli szukacie czegoś, po czym poczujecie się lepiej, zdecydowanie powinniście sięgnąć po "Zamianę". Jestem pewna, że polubicie zarówno bohaterów, jak i historię, a później będziecie ciepło wspominać tę lekturę. Polecam! 




Za egzemplarz do recenzji dziękuję:

1 komentarz:

  1. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać tę książkę. Bardzo bym tego chciała. 😊

    OdpowiedzUsuń