poniedziałek, 18 września 2017

"Tajemnice Dworu Sułtana". Nurbanu.

Kiedy spotykają się dwie żądne władzy kobiety, tylko jedna może ujść z życiem.
Książka, która zainspirowała twórców serialu Wspaniałe stulecie.


Jeśli którejkolwiek kobiety osmański dwór może bać się bardziej niż groźnej Hürrem, to z pewnością jest nią jej synowa, wybranka księcia Selima – Nurbanu. W przeciwieństwie do odaliski jedyną namiętnością Nurbanu jest bowiem władza. Młoda kobieta nie cofnie się przed niczym, by ją zdobyć. Nawet jeśli oznacza to wypowiedzenie otwartej wojny potężnej teściowej. Wydaje się, że Hürrem znalazła wreszcie godną siebie rywalkę…


Mam okazję zrecenzować kolejne dwie księgi serii "Tajemnic Dworu Sułtana", w których zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Kolorowe okładki oddają piękno przepychu, jaki panował w haremie sułtanów. Nie spodziewałam się, że XVI wiek, okres świetności Imperium Osmańskiego, może być tak intrygujący. Okazuje się, że całą machinę intryg napędzały właśnie kobiety, na których w szczególności skupiła się autorka serii o wspaniałym stuleciu.

Przypuszcza się, że Nurbanu była albo wenecką szlachcianką, albo hiszpańską Żydówką. Została żoną Selima II - syna Hürrem i Sulejmana Wspaniałego. Oczywiście, Nurbanu została wybrana przez Hürrem, która uznała, że jej synowa musi być równie inteligentna i przebiegła jak ona. Nieświadomie znalazła swojemu synowi kobietę, która w przyszłości stanie się jej wrogiem... Jak potoczą się losy tej rodziny? 

Jeżeli miałabym porównać tomy dotyczące Nurbanu z tymi, które przeczytałam wcześniej, muszę przyznać, że tym razem mamy zdecydowanie więcej akcji, a mniej miłosnych uniesień. Książki z tej serii są napisane naprawdę prostym językiem, ponieważ są stylizowane na powieści obyczajowe i romanse, ale nie można powiedzieć, że nie oferują czytelnikowi niczego ponad to. Kobiety miały ogromny wpływ na kształtowanie świata, choć wcześniej o tym nie mówiono. Bardzo się cieszę, że powstaje coraz więcej książek historycznych (np. "Słowik" Kristin Hannah), które pokazują świat kobiet na przestrzeni wieków. Trzeba przyznać, że jest to świat intrygujący i wciągający. 

Wszystkie tomy z serii "Tajemnice Dworu Sułtana" są napisane w bardzo podobny sposób, więc już po pierwszej księdze będziecie wiedzieć, czy warto kontynuować lekturę. Ja na pewno będę wszystkim polecać tę serię. 

Ci, którzy oglądają serial, nie muszą się martwić - książki nie będą nudne. Z tego co wiem, serial i książki przedstawiają różne ciekawe smaczki historyczne, które warto poznać. Polecam tę serię wszystkim kobietom ciekawym świata i ludzi. :)

Za egzemplarze dziękuję wydawnictwu:

3 komentarze:

  1. Dla fanów serialu jak znalazł! Jednak nie zaliczam się do tych osób, bo nawet nie obejrzałam ani jednego odcinka. Myślę, że to z tego powodu, iż to nie są moje klimaty, ale wiem komu mogłabym polecić tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam tego serialu, bo w sumie to nie do końca mój klimat, więc chyba i po książkę nie będę sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się zastanowić, coś mnie jednak w tym klimacie uwiera.

    OdpowiedzUsuń