czwartek, 19 lipca 2018

Wyjątkowe wydanie klasyki dziecięcej!

Cześć!

Na moim blogu jakiś czas temu pojawił się post dotyczący najnowszych wydań klasyki dziecięcej od wydawnictwa Wilga. Mój szał spowodowany tymi pięknymi wydaniami ciągle trwa, co udowodni Wam ten post. :)

Przed Wami dwie nowe perełki!


Frances Hodgson Burnett zawładnęła moim dzieciństwem za sprawą Tajemniczego ogrodu, który kocham do tej pory i co jakiś czas wracam do tej opowieści. Niestety, nie było mi dane poznać Małej księżniczki w okresie dzieciństwa ani wczesnej młodości, dlatego z tematyką tej książki jestem na świeżo. Główną bohaterką jest Sara - dziewczynka skromna, uczciwa, sympatyczna i nieprzyzwoicie bogata! Wszystko jest idealnie tak długo, jak długo utrzymuje ją ojciec. Jednak któregoś dnia ojciec umiera, a mała Sara zaczyna zupełnie inne życie... 

Choć powieść Frances Burnett kierowana jest do dzieci, to jednak nie mogę powiedzieć, że dorosły powinien z niej zrezygnować. Wręcz przeciwnie! Burnett ma to do siebie, że w swojej twórczości porusza bardzo trudne tematy, o których być może nie zawsze mamy odwagę mówić, szczególnie z dziećmi. Mała księżniczka jest przepięknie napisana, przekazuje bardzo ważne treści, bawi, uczy i wzrusza, uwrażliwia na słowo pisane oraz na przeżycia drugiej osoby. Moim zdaniem lektura obowiązkowa dla każdej małej dziewczynki - oraz jej mamy. :)

Mała księżniczka pełni niesamowicie ważną rolę w procesie wychowania i nie zawadziłoby, gdyby ta książka znalazła się w kanonie lektur szkolnych, ponieważ mogłaby być źródłem wielu budujących dyskusji. Posiada mnóstwo przykładów, które można wykorzystać w celu poruszenia trudnych tematów - trudnych głównie dla dzieci, ale również dla nas, dorosłych. Ze swojej strony serdecznie polecam Wam tę lekturę bez względu na to, czy macie 10 czy 100 lat. :)



Nie możemy dyskutować z faktem, że Przygody Alicji w Krainie Czarów są absolutnym klasykiem, znanym i lubianym nie tylko przez dzieci, ale również przez dorosłych, którzy dorastali razem z tytułową Alicją. Ja do tej książki jestem nastawiona nieco sceptycznie, ponieważ nigdy nie byłam miłośniczką oniryzmu, który w tej powieści jest wszechobecny. Jednak jako dziecko, kochające przygody i wspaniałe, nietuzinkowe wydarzenia, lubiłam tę książkę. O czym opowiada książka Lewis Carroll wszyscy doskonale wiedzą - Alicja wpada do króliczej nory i przypadkiem trafia do niezwykłej krainy, w której co rusz dzieją się nieprawdopodobne rzeczy! Brzmi ciekawie i intrygująco. Przygody Alicji w Krainie Czarów już zawsze będą widniały w kanonie literatury dziecięcej, ponieważ mimo upływu lat książka ta jest ciągle wspominana i lubiana. Również dorośli, którzy czują, że w głębi serca ukrywa się ich dziecięca wersja, będą ze wzruszeniem i uśmiechem na twarzy wielokrotnie wracać do tej historii. Alicji się nie poleca - ją trzeba znać! :)



Klasyka literatury dziecięcej od wydawnictwa Wilga to seria, która zachwyca wszystkich przepiękną szatą graficzną. Ja nie mogę oderwać wzroku od tych wspaniałych wydań z kolorowymi okładkami, zabawnymi ilustracjami w środku oraz przyciągającymi wzrok wklejkami. Do tej pory ukazało się siedem książek z tej serii i mam szczerą nadzieję, że będzie ich coraz więcej! Seria ta cudownie wygląda na półce i z pewnością niejednego zachęci do czytania. Z całego serca Wam ją polecam! :)



Za egzemplarze do recenzji dziękuję wydawnictwu:

5 komentarzy:

  1. Warto miec tak piękne wysania i uczyć dzieci miłości do książek.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jestem tego samego zdania. Rodzice powinni o to dbać. :)

      Usuń
  2. Zakochałam się w tych wydaniach. Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze są te nowe okładki! Aż wstyd przyznać, że zarówno "Alicji..", jak i "Małej księżniczki" jeszcze nie czytałam, więc chyba zaopatrzę się w te nowe wydania i tym samym nadrobię moje czytelnicze braki ;)

    OdpowiedzUsuń