piątek, 27 kwietnia 2018

"Perłowa Dama" Aleksandra Polak


Magiczny cyrk powraca. Ciemność znów atakuje. Takiego obrotu wydarzeń nikt się nie spodziewał! Alicja walczy o przetrwanie w mrocznych podziemiach Hadesu, gdzie brat Hadriana, Tristan, staje się jej jedynym sprzymierzeńcem. Gdy dziewczyna w końcu ucieka, okazuje się to początkiem niebezpiecznych przygód. W nadziei na złamanie klątwy ciążącej nad braćmi, Circus Lumos wyruszają w daleką drogę i odkrywają sekrety potężnych magów. Pomiędzy Alicją i Tristanem nawiązuje się nić sympatii i życie dziewczyny kolejny raz przewróci się do góry nogami. Jak potoczą się dalej losy cyrku? Co wydarzy się między Alicją a Tristanem? Kim jest tytułowa Perłowa Dama? Sięgnij po książkę i wyrusz w podróż z cyrkową trupą świateł i cieni.



Nie tak dawno temu Aleksandra Polak zadebiutowała "Królem Kier", o którym było swego czasu bardzo głośno. Można powiedzieć, że była to książka kontrowersyjna, ponieważ wywołała niejedną burzę. Czytelnicy podzielili się na dwa obozy - zwolenników i przeciwników. Ja uplasowałam się gdzieś pomiędzy nimi. W swojej recenzji napisałam, że "Król Kier" ogólnie mi się podobał, choć szału nie ma. A jak wypadła "Perłowa Dama"? 

Odnoszę wrażenie, że "Perłowa Dama" jest zdecydowanie lepsza od "Króla Kier". Choć nie mogę powiedzieć, że bardzo mi się podobało, ponieważ druga część jest już typową, mocną fantastyką, za którą od jakiegoś czasu nie przepadam... Z pewnością książka ta spodoba się miłośnikom gatunku, natomiast ja nie czuję się oczarowana. 

Autorka łączy w swojej książce rzeczywistość i fantazję, co jest dobrym rozwiązaniem, jednak momentami wyglądało to zbyt sztucznie. Lepiej natomiast wygląda fabuła, która jest bardziej rozbudowana i skomplikowana niż w pierwszym tomie. Mamy też wątek miłosny, w przedstawionej historii bardzo ważny. Komplikuje wszystkie relacje między bohaterami, a Ci czytelnicy, którym los bohaterów leży na sercu, na pewno będą przeżywać emocjonalne rozterki razem z nimi.

"Perłowa Dama" niesie ze sobą kilka godzin dobrej zabawy i przekazuje czytelnikom pewne uniwersalne wartości. Jest to lektura odpowiednia dla osób zakochanych w magii, która jest ciągle obecna w cyklu Aleksandry Polak. Jednak nie polecam tej książki osobom, które mają większe wymagania względem fantastyki, bo "Perłowa Dama" raczej nie sprosta oczekiwaniom. Ci mniej wymagający mogą być zadowoleni. :)

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu:

6 komentarzy:

  1. Pierwszy tom jeszcze przede mną. :)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam części pierwszej, i choć okładka mi się podoba, nie wiem czy się do niej przekonam, bo słyszałam właśnie, że nie jest to nic szczególnego. Zatem nie wiem czy za drugą część również będę miała chęci się brać. Ale wydanie i cześć I i II przyciąga oko :)pozdrawiam
    cherryladyreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pierwsza część nie powala na kolana. Był bardzo duży potencjał, ale nie do końca wykorzystany i tego nie mogę przeboleć. :/

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Perłowa Dama jest znacznie lepszą częścią niż Król Kier - przynajmniej w moim odczuciu. Mi strasznie podoba się pomysł Polak 👍

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się pierwsza nie podobala, wiec po drugą się nie rwę. ;/

    OdpowiedzUsuń